ערב כל הימים

ערב כל הימים

ג'ני ארפנבק

מי אנחנו כשאנו נולדים? מי אנחנו כשמגיעה שעת מותנו? מה משתנה? מה נותר כשהיה? באמצעות מעקב אחר חמישה מסלולי חיים אפשריים וחמש מיתות אפשריות של אישה יהודייה אחת, אשר חייה משתרעים, או לא, על פני המאה העשרים, חושפת הסופרת את התחבולות של מה שאנו מכנים "גורל" . .
ערב כל הימים מורכב מחמישה פרקים שכל אחד מהם מוביל למוות אחר של הגיבורה, כשבין סיפור לסיפור שואלת המספרת: כיצד זה היה יכול להתפתח באופן שונה? דרך סיפורה, לוקחת אותנו ג'ני ארפנבק למסע – החל מעיירה קטנה בגליציה בתחילת המאה, דרך וינה ומשם למוסקבה בעידן הסטאליניסטי ועד ברלין של ימינו. זהו רומן רחב יריעה על מקריות וגורל, המציע מבט ייחודי על ההיסטוריה הגרמנית-יהודית על ידי אחת הסופרות המעולות והמרגשות בימינו.

זוכה פרס הנס פאלאדה (2014) * זוכה פרס ה-Independent לספר המתורגם של השנה (2015) * אחד מספרי השנה של הניו יורקר (2015) * אחד מספרי השנה של Irish Times (2015)

תרגום מגרמנית: נעה קול

עיצוב עטיפה: טליה בר

ערב כל הימים - בעיתונות

"סבתא היתה דיווה אמיתית – סבתה של ג'ני ארפנבק, אחת הסופרות הבולטות בגרמניה כיום, היתה יהודייה קו...

ערב כל הימים - ביקורות

"ספר שקט, שהפרוזה שלו מתחילה לרעום במחציתו…העברית המהודקת, בתרגומה של נועה קול, מייצרת את המוזיקליות ההכרחית לטקסט, והעטיפה, בעיצוב טליה בר, מציעה פרשנות משלה… ספר מרשים."

לביקורת המלאה

יואב רוזן, הארץ

"אין קורא שלא יתרגש מהחזון מלא ההשראה ומעורר ההשראה של ארפנבק."

Irish Times

"יפהפה ושאפתני."

Publisher’s Weekly Publishers Weekly

"גאוני… רומן שיש להוקיר ולשוב ולקרוא בו פעמים רבות."

מנימוקי ועדת פרס ה-Independent

"סבתא היתה דיווה אמיתית – סבתה של ג'ני ארפנבק, אחת הסופרות הבולטות בגרמניה כיום, היתה יהודייה קומוניסטית שנמלטה מהנאצים, סיפורה היה הרקע לכתיבת הרומן החדש של ארפנבק, המתאר אפשרויות סיפור...

לביקורת המלאה

נטע הלפרין