רצח על כיפת הקרח

רצח על כיפת הקרח

מאדס פבר נורדבו

ספר מתח שונה מכל מה שהכרנו – עלילתו מתרחשת בין קרחונים, בעיר נידחת בגרינלנד – קצה העולם, "הנופים, מזג האוויר ותושבי המושבה הדנית מתוארים בעין חדה ומעבירה צמרמורת" (Sunday Times).

כשגופה חנוטה של ויקינג מתגלה בבקיע בקצה כיפת קרח בעיר הנידחת נוּק, העיתונאי מתיו קייב נשלח לסקר את הסיפור. למחרת המומיה נעלמת, וגופתו של השוטר שאִבטח את הזירה שבה נמצאה מתגלה עירומה וקרביה עקורים – בדיוק כמו הקורבנות של סדרת מקרי רצח מעוררי צמרמורת שזעזעו את העיר הגרינלנדית בשנות השבעים של המאה שעברה.

במהלך חקירתו מתיו נחשף למחסור ולאלימות הקשה שהם שגרת יומם של המקומיים. הוא אינו יכול לבטוח במשטרה ומתחיל לחשוד שמדובר בטיוח, אולם רק כשהוא פוגש את טוּפַּרְנאק, אישה אינואיטית צעירה שהורשעה ברצח הוריה ושתי אחיותיה הקטנות, הוא מתחיל להבין לאיזה עומק הסיפור מחלחל – ובאיזו סכנה הוא עצמו נמצא.

לחצו לקריאת הפרק הראשון 
תרגום מאנגלית: אילן פן

עיצוב עטיפה: טליה בר

רצח על כיפת הקרח - בעיתונות

מאדס פדר נורדבו, מחבר רב-המכר רצח על כיפת הקרח משוחח עם אהרון לפידות מ"ישראל היום" על עתיד גרינלנ...

רצח על כיפת הקרח - ביקורות

"אהבתי את השפה שבה השתמש המחבר ואת שלבי בניית המתח והתעלומה. אהבתי את שילוב המידע על גרינלנד ותושביה בדרך שלא הסיטה את הקורא מהמתח ומהתפתחות העלילה. ממליצה מאוד."

לביקורת המלאה

סימה אופיר

"העלילה מותחת, מצמררת, מסקרנת ונהניתי לאחר אחר הפיתולים, האווירה המיוחדת והתיאורים המדויקים, החיים והאמינים. ספר מתח מצוין ומומלץ."

לביקורת המלאה

יפה גביש

"הספר כתוב היטב, בחמלה ובמדויק. אין מילה מיותרת. לסיכום 'רצח על כיפת הקרח' הוא ספר מתח מעולה עם תובנות חברתיות לגבי האי גרינלנד. מאד מומלץ!"

לביקורת המלאה

ויקי אברה

"לחובבי המתח הנורדי יש סופר חדש לעקוב אחריו."

Kirkus Reviews

"סיפור כובש ומלא אווירה… הנופים, מזג האוויר ותושבי המושבה הדנית לשעבר מתוארים בעין חדה. מעביר צמרמורת."

Sunday Times

"אם אתם חובבי מתח סקנדינבי אז הספר הזה הוא הדובדבן שבקצפת. אני חושבת שמאז טרילוגיית נערה עם קעקוע דרקון לא קראתי ספר מתח כל כך עשיר ואפל."

לביקורת המלאה

נעה הולצר, פרלמנט הספרים

"גוויות מדממות ומעיים מרוטשים: ספרו של מאדס פֶּדר נורדבו יגרום לכם עונג מצמרר עיתונאי יוצא לחקור שרשרת רציחות בגרינלנד הצוננת: באוגוסט הלוהט, המותחן "רצח על כיפת הקרח" יגרום לקוראים ...

לביקורת המלאה

אריאנה מלמד