אל תשכחי לכתוב

אל תשכחי לכתוב

שרה גודמן קונפינו

השנה היא 1960 ושתי נשים מנסחות לחיים חוקים משל עצמן. ספר מושלם לקוראים של "שיעורים בכימיה", עם טוויסט בסוף שאין סיכוי שתצפו מראש. אל תשכחי לכתוב הוא רומן מסעיר, מצחיק ומרגש.

כאשר מרלין קליינמן בת העשרים נתפסת מתמזמזת עם בנו של הרב לעיני הקהילה כולה, הוריה שולחים אותה לדודתה המזדקנת איידה. אם יש מישהי שיכולה להציל את שמה הטוב של בתם, זאת השדכנית המובילה והקשוחה של פילדלפיה. ואם זה לא יצליח, מרלין תיאלץ להיפרד לשלום מחלומה ללמוד בקולג'. להפתעתה של מרלין, איידה לא דומה בשום דבר לדמות השמרנית וחסרת ההומור שהיא דמיינה: יש לה שיער בלונד פלטינה, צעיף הרמס וקדילק עם גג פתוח, היא חדה, שנונה, לוקחת את העבודה שלה מאוד ברצינות וחיה אך ורק לפי החוקים של עצמה… כמעט. במהלך הקיץ הן נוסעות לחוף ג'רזי לחפש שידוכים פוטנציאליים, לכולן חוץ מלמרלין, כלומר. כי אם יש משהו שמרלין למדה מאיידה הוא שהיא לא צריכה להתפשר. עם תחילת שנת הלימודים החדשה, מרלין תעמוד בפני החלטה: האם לחזור לחייה המוכרים והנוחים, או לצאת לדרך חדשה ומסעירה משלה?

תרגום: רחל פן
עיצוב העטיפה: טליה בר

לחצו לקריאת הפרק הראשון

אל תשכחי לכתוב - ביקורות

"…הכתיבה הנהדרת והדמויות המרתקות הופכות את הספר הזה לשנון, משעשע ובלתי נשכח שמעורר אינספור רגשות ומחשבות: צחוק ובכי, כעס וחמלה, ספר שאי אפשר לעמוד בפניו. ספר כובש לב על אהבת קיץ, משפחה ו...

לביקורת המלאה

"מדף הספרים של אפי"

"מדובר בספר מעולה, שנון, קליל ועם זאת מסעיר❣ סיפור שיש בו פשוט הכול💥👌הוא קולח, מרגש ועם זאת עוקצני ומורד, סיפור פורץ גבולות ודרך על עצמאותן של נשים."

"הסקירות של יפעת ארניה"

"הספר הזה היה נפלא, מעצים, מרגש, משעשע ולגמרי גילטי פלז'ר מושלם להעביר איתו את השבת ❤️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ כוכבים."

"מועדון התרבות של חגית"

"ספר נפלא! מעולה ממש, כתוב נהדר. המלצה חמה!"

"קול קורא", "עברית"

"ספר מקסים, כתוב נהדר. שנון, מצחיק ומרגש. ברגע שמתחילים לקרוא אי אפשר לעצור. ממליצה בחום רב. הלוואי ויהיה ספר המשך."

מיכל צנחני אקשטיין, "עברית"

״מדובר באחד הספרים הטובים בעיניי מתחילת 2024 ומשערת שיישאר בראש הרשימה שלי… יהלום נדיר שבוהק מרחוק ואפשר רק לערוג אליו….״

גלי מלובק, ״מועדון קריאה לאוהבי ספרים״

"מבט משעשע אך ריאליסטי אל חייהן המוגבלים יותר של נשים בשנות השישים של המאה הקודמת. הספר ייקח אתכם אל פילדלפיה וחוף ג'רזי, ואל הרגע שבו עשור של שינוי עבור נשים החל."

Historical Novels Review

""קונפינו שוזרת אל תוך הרומן שלה הומור שיענג את הקוראים. זהו רומן  שעוסק בבחירות שנשים החלו לעשות בדרכן אל עבר עצמאות גדולה יותר."

Booklist