לס הולך לאיבוד

לס הולך לאיבוד

אנדרו שון גריר

"לך לאיבוד באיזה מקום, זה תמיד עושה לך טוב."

חייו של ארתור לס מתנהלים למרבה ההפתעה על מי מנוחות: הוא סופר מבוסס ונמצא בזוגיות יציבה עם בן זוגו פרדי פלו. אך דבר אינו נמשך לנצח: מותו של מאהב לשעבר ומשבר פיננסי לא צפוי גורמים ללס לברוח שוב מהצרות שלו, וכדרכו הוא מאשר את הגעה לשלל אירועים ספרותיים שמשגרים אותו להרפתקה לאורכה ולרוחבה של ארצות הברית.

כשהוא מתנייד בוואן מחליד המכונה רוסינה, נודד לס במערב, בדרום ובכור מחצבתו, המיד אטלנטיק, בלוויית כלבתו הנאמנה, פאג שחורה בשם דולי. הוא פושט את החליפה האפורה המזוהה עמו, ובעזרת שפם וכובע בוקרים, מסווה את זהותו ברמות שונות של הצלחה. עדיין ממשיכים לטעות ולראות בו הולנדי או סופר אחר, או, הגרוע מכול – "הומו לא טוב".

אך כידוע, גם בחציית מדבריות מרוחקים, הרים ואגמים, איננו יכולים לברוח מעצמנו, והפעם ייאלץ ארתור לס להתמודד סוף-סוף עם השדים שרודפים אותו, החל באביו המנוכר, עבור במערכת היחסים המקרטעת עם פרדי וכלה בחשבון נפש נוקב כשיהיה עליו להתעמת עם חייו הפריבילגיים.

לס הולך לאיבוד כתוב באותן שנינות מפתה ומוזיקליות שהפכו את ספרו הקודם של אנדרו שון גריר, "לס", לרב-מכר זוכה פוליצר ולספר פורץ דרך. זהו רומן רב-משמעות ומענג על אודות אניגמת החיים באמריקה, רזי האהבה והסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו לאורך הדרך.

תרגום: יואב כ"ץ

עיצוב העטיפה: טליה בר

לס הולך לאיבוד - ביקורות

"זה ספר יפיפה. הוא #אמריקאי באמת, לא תקוע בשום עיר אמריקאית ספציפית אלא אמריקאי בענק, עם תיאורי טבע מרהיבים, עם מגוון אנושי אמריקאי אותנטי, ותמיד-בכל-מקום לס המסכן #אאוטסיידר, גולה בארצו. האיו...

תמר קוניה, "המלצות אמיתיות על ספרים"

״רגשי הנחיתות של לס הולכים ומצטברים, ובאינספור האירועים הספרותיים שבהם הוא נוכח הפעם הוא נתקל בתככים, בהעמדות פנים וברכילות. מבעד לעיני המאהב שלו, פרדי (הפגוע לעיתים ונעלב), אין ברירה אלא לחבב אותו...

לביקורת המלאה

דפנה לוי, "ישראל היום"

״לס, ששוב נקלע למצוקה כלכלית מביכה, נאלץ גם הפעם להסכים לכל ההצעות שלרוב הוא מסרב להן – ראיון עם סופר מד"ב מעורר חלחלה, השתתפות בפאנל שופטי פרס ספרותי משמים, המחזה של סיפור פרי עטו בתיאטרון שכ...

לביקורת המלאה

רן בן נון, ״עברית״

"זוהי הליכה לאיבוד שיוצאת עם שלל רב-אישיות שתמיד היית ולא יישמת. זהו קאברט, מלא אור,אוירה,הומור ודמיון. לא בכדי זכה לס לפרס הפוליצר על ספרו. אין ראוי ממנו."

רותי זוארץ, "קהילת הקוראים של סטימצקי"

"״גריר מספר סיפורים מבריק כתמיד, והשמחה שבספר מרוממת את נפש הקורא.״

מדלין מילר, מחברת ״קירקה״

"מצחיק, עצוב ובלתי נשכח."

סן פרנסיסקו כרוניקל

"רומן רחב-לב, מצחיק ושופע אבחנות עמוקות. אני ממליץ עליו ללא היסוס."

בוסטון גלוב

"סיפור מסע מענג… גריר משלב תועפות של הומור עם רגעים חודרים ללב. המעריצים ילקקו את האצבעות."

פבלישרז וויקלי