תחת שמי כרתים

תחת שמי כרתים

ג'ני אשקרופט

מכתב אהבה מרגש עד דמעות לאי היווני כרתים.

כל חייה אלני עוזבת את ביתה שבאנגליה לטובת קיצים שטופי שמש עם סבה, בווילה שעל חוף הים בכרתים, שם גדלה אמה המנוחה. כשהיא מגיעה לביקור ב-1936, ברור לה שהשבועות הארוכים והחמים שלפניה לא יהיו שונים בהרבה מכל החופשות הקודמות. אבל באותה שנה מגיע לאי בחור גרמני בשם אוטו והשניים נפגשים – הרחק מאולימפיאדת ברלין הנאצית וממלחמת האזרחים המתפתחת בספרד – ומבלים יחד את התקופה המאושרת בחייהם, קיץ של אובדן התמימות וגילוי האהבה.

ב-1941, כשהאי נכנע לכיבוש הנאצי, אלני ואוטו נפגשים שוב. המקום שינה לחלוטין את פניו. סודות נסחרים בתמורה לחיי אדם, ואמון נהפך למותרות שרק מעטים יכולים להרשות לעצמם. אלני חזרה על מנת להילחם על ביתה. אוטו חזר כדי לכבוש אותו. הם אויבים בהגדרה, כך שאהבתם אינה רק מעשה בגידה, אלא גם הרת סכנות – האם היא תהרוס אותם, או שמא תתגלה כחזקה דיהּ כדי להתגבר על החורבן שמביאה עמה המלחמה?

תחת שמי כרתים הוא סיפור רחב יריעה על סודות, אהבה, נאמנות ומשפחה, העוסק בשאלה עד כמה יהיה אדם מוכן להרחיק לכת כדי לשמור על ביטחונם של יקיריו.

תרגום: רחל פן

עיצוב עטיפה: טליה בר

לקריאת הפרק הראשון

תחת שמי כרתים - ביקורות

"מדובר ברומן היסטורי מרגש, מרתק, שובר לב ומיוחד בו חוותי קשת רחבה של רגשות. זהו סיפור אהבה קסום של שניים, הנפרש לאורך שנים רבות עם כל האתגרים, התהומות והזוועות של אותן השנים, סיפור מעורר מחשבו...

לביקורת המלאה

"הסקירות של יפעת ארניה"

"הרומן היסטורי אפי חדש 'תחת שמי כרתים' מאת ג'ני אשקרופט, מסוג הספרים שגורמים לי להתרגש, וגם מהספרים שמאוד קשה להניח עד שמסיימים לקרוא…"

לביקורת המלאה

"גלית מספרת"

"החלק הכי מעניין בספר הוא הסוף, אפילוג והערת המחברת. האחרונה מרתקת שכן ניתנת לנו ההזדמנות לצלול לרקע של המחברת ולתהליך הכתיבה."

לביקורת המלאה

"מה קורא"

הספר היה שילוב מנצח של רומן היסטורי, אהבת נעורים, ריגול בתקופת מלחמת העולם השנייה, והרבה דרמה וכל זה החזיר אותי אחורה בזמן לשורשים היווניים שלי."

לביקורת המלאה

"מועדון התרבות של חגית"

"לא צפיתי את סוף הסיפור, היה שם טוויסט מעניין, ואני עדיין מרגישה את הסיפור פועם בתוכי."

לביקורת המלאה

דינה צבאן, "נוריתה"

"ספר נפלא, מרגש וכובש, ממליצה ביותר!!! תהנו🤗"

לימור לימורי בלל, "מועדון קריאה לאוהבי ספרים"

"סיפור סוחף ומרגש על אהבה, מלחמה, אומץ ונאמנות, עלילה שבה שקעתי בקשת רגשות. מומלץ מאד!"

לביקורת המלאה

סקירות ספרים - שרה רחמיאל

"כל כך רומנטי, כל כך אפי. לא תפסיקו לבכות"

לורנה קוק (מחברת "הכפר האבוד")